Program lojalnościowy w Twoim salonie – 5 pomysłów, które możesz wprowadzić już dziś!

Oto pięć różnych programów lojalnościowych, które możesz wprowadzić w swoim salonie, aby zwiększyć zaangażowanie i lojalność klientów:

1. Program punktowy

  • Opis: Klienci zdobywają punkty za każdą wizytę/zabieg.  Na przykład, za każde wydane 100 złotych klient otrzymuje 1 punkt.
  • Korzyści: Zebrane punkty można wymieniać na darmowe zabiegi, produkty do pielęgnacji włosów lub zniżki na przyszłe usługi.
  • Dodatkowe opcje: Możliwość zdobywania dodatkowych punktów za polecenie salonu znajomym lub za publikację pozytywnej recenzji w mediach społecznościowych.

2. Karta stałego klienta

  • Opis: Klient otrzymuje kartę stałego klienta przy pierwszej wizycie.
  • Korzyści: Po zebraniu określonej liczby pieczątek (np. jedna pieczątka za każdą wizytę), klient otrzymuje darmowy zabieg, takie jak strzyżenie lub modelowanie.
  • Dodatkowe opcje: Karty mogą oferować również sezonowe promocje, takie jak dodatkowe pieczątki podczas mniej ruchliwych miesięcy.

3. Klub VIP

  • Opis: Klienci, którzy wydają w salonie określoną kwotę rocznie, zostają członkami ekskluzywnego klubu VIP.
  • Korzyści: Członkostwo może oferować dostęp do wyprzedaży tylko dla członków, ekskluzywnych zaproszeń na wydarzenia salonowe oraz pierwszeństwo przy rezerwacji wizyt.
  • Dodatkowe opcje: Członkowie mogą otrzymywać specjalne upominki, np. produkty Borabella, w dniu swoich urodzin.

4. Program poleceń

  • Opis: Klienci, którzy polecają salon swoim znajomym, otrzymują korzyści za każde polecenie, które przekłada się na pozyskanie nowego klienta.
  • Korzyści: Za każde polecenie klient może otrzymać zniżkę na własne zabiegi lub specjalne oferty na produkty do pielęgnacji włosów.
  • Dodatkowe opcje: Program może obejmować dodatkowe nagrody za osiągnięcie określonej liczby polecanych nowych klientów, np. darmowy ekskluzywny zabieg regeneracyjny.

5. Abonament miesięczny

  • Opis: Klienci płacą miesięczną opłatę abonamentową, która zapewnia dostęp do wybranych usług w niższej cenie.
  • Korzyści: Abonament może obejmować miesięczne strzyżenie, jedną głęboką regenerację włosów oraz zniżki na inne usługi i produkty.
  • Dodatkowe opcje: Abonament premium mógłby oferować nieograniczone mycie i modelowanie włosów przez cały miesiąc.

Każdy z tych programów lojalnościowych możesz dostosować do specyficznych potrzeb klientów oraz strategii marketingowej Twojego salonu. Dzięki temu maksymalizujesz zadowolenie swoich klientów a to przekłada się na zwiększenie ich lojalności 🙂

Koszyk